It´s all in the head!

17 november 2009 - Buenos Aires, Argentinië

Of we nog leven?

Of we nog samen zijn?

Of we nog gelukkig zijn?

Ja hoor, no worries. Kicking and alive. Happily ever after (and before:)).

Het duurde gewoon even voordat we alles verwerkt hadden. Wat begint met de uitdaging van internet. Als het er al is, is dat een luxe, zeker als je een paar foto´s kan uploaden. Vaak echter was dat in Peru en Bolivia niet het geval … En het excuus eindigt met de geestelijke verwerking van al dat moois en boeiends.

Zoals de mentale uitdaging in de Colca Canyon: 1300 meter naar beneden afdalen. Petra’s perceptie: zon zon zon, warm, pijnlijk voor de knieen, weer een stuk omhoog, er bijna zijn maar niet meer willen. Paul’s perceptie: lekkere wandeling. (en geloof ons we hebben geen koppel ontmoet waar die verdeling niet precies hetzelfde was) Daar wilden we meer over weten, dus dat gingen we `s avonds beanalyseren. Onze conclusie: “it´s all in the head”. Dus dag twee was een mentale training, wat resulteerde in een lekkere wandeling voor Petra en een iets zwaardere dag van 7h wandelen voor Paul. De dagen daarna gingen als een speer en liepen we in tijden sneller dan het gemiddelde, een mentale overwinning. Sindsdien zeggen we “it´s all in the head!”

Een geestelijke verwerking van een andere orde was de schoonheid van Laguna Titicaca welke enorm contradicteerde met ons gevoel. Na drie maanden reizen kwam de welbekende culture shock. Welke Wikipedia zo mooi beschrijft als “Culture shock refers to the anxiety and feelings (of surprise, disorientation, uncertainty, confusion, etc.) felt when people have to operate within a different and unknown … social environment, …. It grows out of the difficulties in assimilating the new culture …. This is often combined with a dislike for … certain aspects of the new or different culture.” Wij kregen een sterke dislike voor het half af, half klaar, half geregeld, half goed, … ons aanpassen voelde even als hard werken :). De film “Habla con ella” (aka Talk to her) gaf ons weer wat spirits, niet alleen vanwege de prachtige muziek en het mooie ballet, voornamelijk omdat het ons liet nadenken over de pre-fixed ideeen en vooroordelen die we hebben over mensen en situaties. Filmtip van de maand dus :).

Benieuwd naar de foto’s? Die vind je hier (zoals altijd kies diavoorstelling en druk daarna op F11 om de foto’s op groot formaat te bekijken).

Groetjes P&P

NB inmiddels zijn we al in Buenos Aires, dus jullie hebben de update van Bolivia nog tegoed, die krijg je binnenkort. Ciao ciao!

1. Oma Driegen:
    17 november 2009
    Wat ik al met J&N besprak is waar heid ik zei ze zillen het ook wel eens moeilijk hebben ik geloof als ik zo jong nog was er moeite meezou hebben al maar op je tenen lopen presteren .
    Ik wens jullie verder nog een goede leerschool jullie liefde zal zich verdiepen dikke kus van Oma Janny
  2. T & K:
    mooi mooi! :D

Wij hebben altijd alle fototjes bekeken... ziet er mooi uit mensjes! ;) En bijna jarig!
  3. michel:
    17 november 2009
    Wat een schitterende foto's; zoals iedere keer! altijd weer leuk om een nieuw verhaal te lezen. Geniet ervan!
  4. Ronald:
    17 november 2009
    Ja af en toe wordt de liefde op de proef gesteld maar of je nu daar bent of hier dat maakt niet veel uit. alleen met dien verstande dat daar de natuur daar wel geweldig mooi is en je alle ellende(zere knietjes b.v.)als je on je heen kijkt ook zo weer bent vergeten. Facinerend dat drijvende dorp.Nog een hele fijne voortzetting van jullie trip en veel plezier en geluk. Liefs Henriëtte
  5. Petra & Paul:
    17 november 2009
    Correctie: "Of we nog leven? Of we nog samen zijn? Of we nog gelukkig zijn?" zijn vragen die we kregen omdat we de site zo lang al niet hadden geupdate. Met ons geluk en liefdesleven is niks aan de hand hoor :)
  6. Bob:
    18 november 2009
    Dit gaat goed! Mooie pic's. Veel plezier samen, Bob, Carla & Noe
  7. Gerrit:
    20 november 2009
    Makker, we genieten er elke keer van hoor. Jullie geven velen een reisgevoel met die prachtige plaatjes elke keer. En ja, its all in the head ;-). Ga zo door en verken de wereld, only 7 month to go.
  8. Mia Brenckmann:
    20 november 2009
    Wat een plezier om jullie te kunnen volgen met jullie wereldreis.
    De foto's zijn fantastisch!
    En als jullie binnen een paar maanden terug zijn in Europa zijn zijn jullie natuurlijk altijd van harte welkom bij ons in de Champagnestreek.
    Veel plezier met jullie ontdekkingstocht! Mia & Claude (Juvigny)
  9. Niek en Jacqueline:
    21 november 2009
    Weer genoten van de prachtige foto's ! We kunnen het ons voorstellen dat je af en toe alles en iedereen even helemaal zat bent. Jullie doen ook zoveel indrukken op dat heeft tijd nodig om te verwerken. Wij zijn al gevloerd als we weer alle foto's hebben gezien, laat staan in natura. Sturen jullie nog even een doosje wijn door naar Schagen?
    Veel liefs N&J
  10. Annemiek:
    24 november 2009
    Ha lieve P&P,
    Wat een topfoto's en wat moet het een geweldige reis zijn! Ook tijdens de cultuurshocks genieten, want dat is het ontdekken waard ;) enne, ik verwacht wel tangoles als jullie terug zijn... heel veel fijnheid daar in het verre Argentina!

Vanuit koud en stormachtig Nederland warme knuffels, van een net geslaagde masseuse met nieuwe baan (ik ben nog een beetje in feeststemming ;) l
    iefs Miek
  11. Karina:
    24 november 2009
    Hoi Petra!
    Uiteidelijk kwam ik aan toe om je mooie verhalen te lezen en je mooie fotos te zien!
    "Culture shock" kan me voorstellen! Zoiets krijg je zelfs in de Nederland ;-)
    Hier is alles "business as usual".
    Veel plezier en uitdagingen in je verdere reis!!
  12. Sigrid:
    8 december 2009
    Wauw!!!!! Echt supermooi!!!!!!!! Wat een ontzettend gave foto's zeg! Ik heb er ook geen woorden voor en ik moet daar zeker een keer heen met Rutger,

groetjes Sigrid