Patagonie, ‘t is net Texel

15 december 2009 - Santiago, Chili

Dag 1: “Patagonie, ‘t is net Texel. Dezelfde stranden, dezelfde duinlandschappen, ze hebben hier ook schapen en ’t waait hard.”

Dag 2: “Of toch niet? Azuur-blauwe meren, gletsjers, ijsschotsen, Huemuls (of Andesherten), eeuwige sneeuw. Zomers even fris als onze herfst en ‘t waait hier zowaar nog harder.”

We kregen de vraag: “En, Vuurland, is dat ruw?” Het antwoord: Yep, zeker in het uiterste puntje bij Ushuaia:

Ruwe temperaturen;

Ruwe winden;

Ruwe besneeuwde Andes;

Ruwe zee;

Heftig;

O zo mooi!

Zoals Guus zingt “Ik heb genoten, genoten, …!” Hopelijk kunnen we jou ook doen genieten met de pic’s.

Nu op naar Nieuw Zeeland voor een kerst-BBQ op het strand met Paul’s ouders!

Liefs P&p

Kersttip: heb je nog een kadootje nodig voor iemand voor onder de kerstboom Greg Mortenson´s Three cups of tea is een aanrader.

1. tante Letta en oom Huib:
    15 december 2009
    We worden steeds jaloerser....
  2. Gerrit:
    Hoi Makkers,

Geweldig, wat een plaatjes en wat een natuur. We hebben met z'n allen geweldig genoten van jullie foto's en verhalen. Ga zo door. Maak nu maar een ander werelddeel onveilig ;-)

Grtz GM
  3. Steven Boom:
    Hallo Paul en Petra,

Ik geniet iedere keer weer van jullie verhalen en prachtige foto's. Wat een belevenissen. Ik wens jullie hierbij hele mooie kerstdagen toe en een geweldig 2010.

Steven Boom
    (hardlopen Haag)
  4. wil driegen:
    15 december 2009
    lieve penp. wat een reis,geweldig.Goede vlucht naar nieuw zeeland en fijne feestdagen zonder sneeuw en ijs.
  5. Sandra:
    15 december 2009
    Helemaal geweldig. Ben helemaal Jalours tot en met. Maar goed een fijne tijd toegewenst in NZ...en waarschijnlijk ga je daar een paar dingen tegen komen die je in alle andere landen ook nog tegen komt.

Dikke knuffel sandra
  6. T & K:
    Hi P&P,

mooie foto's, lijkt me wel erg frisjes daar :) Hier nu ook aardig afgekoeld, vanmorgen -5°C brrrr...

Groetjes
    K & T
  7. Leny Disse:
    16 december 2009
    Hoi,
    kinders, we genieten er wel van en nu, als ik dit schrijf, hangen jullie in de lucht en maken van 1 dag 2! Knap hoor, een goede reis en aankomst de 17e.
    En..... zou je HOBBITS te zien krijgen? ;-))
  8. Diede:
    21 december 2009
    Ziet er erg mooi uit daar. Ik was jullie even uit het oog verloren. Dit was een mooi weerzien.

Goede kerstdagen en ook komend jaar weer veel plezier daar ver weg!

Groeten,
    Diede
  9. Harry en Lia:
    21 december 2009
    P&P > ademloze fotos! Ik download ze en gebruik ze als background op mn pc! Goede reis en veel plezier.

grtz Harry & Lia
  10. Caspar HAMELEERS:
    23 december 2009
    Hi,
    Mooie verhalen, prachtige beelden, maar waar ik nou echt jaloers op ben: BBQ'en met kerst!!! Geweldig, wil ik ook..!

Caspar
  11. Henk R:
    23 december 2009
    Hallo P&P

Geweldig land dat patagonië.
    Doet me iets aan New Zealand denken, mijn favoriete vakantieland. Toch maar eens kijken of we daar eens naartoe moeten.
    Ik heb geweldig genoten van jullie verslag uit Zuid-Amerika en verheug me al op hetgeen jullie in New Zealand zullen opdoen.

Groeten en fijne dagen

Henk R.
  12. Jos Ong:
    30 december 2009
    Ha die Paul en Petra,
    Let ik even niet op en zomaar de stille overgestoken (de naam zegt het al). Geen kerst-wintersport vanwege de sneeuw in bij ons. Verder geen bijzonderheden in haagje.
    Groetjes aan de andere kant van de wereld.
    Jos
  13. Niels:
    8 januari 2010
    Ha P&P,

Wat een geweldige reis hebben jullie al achter de rug!!!!
    En gelukkig ook nog zoveel voor de boeg.
    Enjoy....ennuh er staat altijd een pintje koud en een bedje klaar in Breda als jullie terug zijn (of ooit nog terugkomen???)
    Houdoe,

N&D
  14. Oma Driegen:
    10 januari 2010
    LIEVERDS FIJN WEER FOTO`S TE ZIEN j&m ZIJN WEER OP THUIS REIS IK HOOP DAT ZE LANDEN KUNNEN.
    wE HEBBEN IN sEOEL NOG GESKYPT SAMEN DAT WAS WEL LEUK DAT KAN IN iNDONESIE OOK WEL DENK IK LIEFS OMA
  15. Ien en John:
    12 januari 2010
    die foto's ... Dat zijn nog eens schitterende ijs-creaties .... dat moet als een zuidpool-ervaring voelen voor jullie. Die ervaring pakken ze jullie niet meer af. En nu NewZealand .... uit onze eigen ervaring kwa natuur "klein europa". Hopenlijk dit voorjaars seizoen weinig regen. Maar sowieso een schitterend land met vriendelijke mensen ..... geniet ervan.

groetjes,
    John & Ien
  16. Wouter en Heleen:
    Hey Paul en Petra!
    Hebben nu gelukkig even wat tijd gevonden zo tussen de bedrijven door....;-) Sander slaapt. En we hebben net eens even al jullie foto's bekeken. Wat gaaf zeg!!! En wat is er veel moois op deze aarde.

Veel plezier nog verder en tot horens.

Groetjes Wouter en Heleen
  17. Marjolein:
    Hey Petra & Paul,

Amaai, super mooie foto's! Fijn dat ik de kans krijg jullie reis op deze manier te volgen. Als ik al deze foto's zie begin ik weg te dromen....ver weg van het saaie Belgische landschap!
    Geniet van jullie volgende bestemming en tot hoors/mails. :-)

Greetz
    Marjolein
  18. Otto:
    13 januari 2010
    Op de eerste plaats wens ik jullie een gelukkig, gezond en liefdevol 2010! Kom met tussenpozen aanwaaien om jullie blogs te lezen en foto's te bewonderen. Tof om jullie zo te volgen, maar onderhand wordt het wel weer tijd voor een update ;-). Waar hebben jullie kerst en oud & nieuw gevierd? Hoe was het vuurwerk daar? Groeten uit een besneeuwd NL!
  19. Daphine:
    17 januari 2010
    Hallo lieve mensen,

Wat een fantastische reis zijn jullie toch aan 't maken!!! & zoals iedereen al heeft gezegd; hele hele hele mooie foto's gemaakt!
    Ben heel benieuwd naar jullie nieuwe avonturen.

Enjoy enjoy,

lfs Daphine