Nepal!

25 juli 2010 - Zeewolde, Nederland

Van mooie jurken, sarees, manicure, feesten en shop till you drop gaan we naar 3 onderbroeken, 2 T-shirts, geen alcohol, hoogteziekte en één van onze meest fantastische momenten tijdens deze reis, namelijk 18 dagen door de bergen trekken in Nepal.

Bij aankomst in Kathmandu kregen we al een warm gevoel bij dit land, een heerlijke kleurrijke en geurrijke sensatie. Na een dag voorbereiding en het kopen van thermisch ondergoed, UV SteriPen (om water drinkbaar te maken), mutsen ed gingen we op weg naar de Annapurna regio. Dit betekende van zonsopkomst tot –ondergang hobbelen in lokale bussen terwijl we de afgronden probeerden te negeren.

Eerste dagen lekker de benen geoefend en genoten van de zon, de vuurvliegjes bij nacht en al het prachtige groen. Op de rug in het gras liggend, vreugdetranen gelaten bij het zien van de mooie Tibet vlaggetjes wapperend aan de strakblauwe ijle lucht. Zie de foto’s voor de magnifieke landschappen welke om de dag compleet veranderde! Met als hoogtepunt natuurlijk de Thorong pas op 5400m hoogte.

We hebben zelfs alle Nederlandse wedstrijden kunnen kijken, want altijd was er een familie die ons gastvrij binnen liet in hun woonkamer!

Enjoy deze update! En bedankt voor het volgen van onze avonturen en alle leuke reacties die we mochten ontvangen!

Groetjes P&P

PS de herintegratie in Nederland verloopt voorspoedig :)

1. Joy:
    SCHITTEREND...PRACHTIG..INDRUKWEKKEND....
    Heel erg mooi. Ook heel mooi dat jullie weer veilig hier zijn, worden wij ook heel blij van!
  2. Leny Disse:
    25 juli 2010
    wat een supermooie foto's! En die vlaggetjes, prachtig, leg nog maar eens uit waarvoor die zijn, staan er gebeden op of wensen?
    We waren blij dat jullie laatste stukje reis ook goed verlopen is!!

Ja, met die reïntegratie is niets mis: zeilbootje, wijntje, kaasje, BBQtje, zwempartijtje........ maar: nu genieten wij in levende lijve mee!
    Fijn jullie weer 'thuis'te hebben
  3. Kim:
    25 juli 2010
    Ik begon net te denken, hoe zou het weer met jullie zijn in NL. Reintegratie is dus te doen???Vanuit Zeewolde???
    Petje af voor jullie in Nepal! Ik heb al moeite met de bergen hier in San Francisco! Jullie foto's zijn weer prachtig! Tot mails!
  4. Nienke:
    26 juli 2010
    Bedankt voor een jaar lang hele mooie verhalen en foto's! Ik heb er echt van genoten.
  5. Els & Stephen:
    27 juli 2010
    Hee P & P!

Wat een prachtige foto's en wat een avonturen! Wij genieten nu NOG na van Maleisie :-))

Veel succes en plezier met het weer integreren in NL en tot mails/ziens wellicht!

Liefs van Steve & Els
  6. Sander Koopmans:
    27 juli 2010
    Hallo Petra en Paul,

Wat een reis hebben jullie achter de rug. Dat is toch snel gegaan dat jaar. Welkom terug in het land.
    Hopelijk valt het allemaal een beetje mee om het Nederlandse cultuurtje weer te omarmen.

groetjes, Sander
  7. Marcel Timmermans:
    17 augustus 2010
    Hoi Petra,

Heel bijzonder wederom, erg mooi jaar achter de rug!

tot snel?

groet,