Otavalo

11 augustus 2009 - Otavalo, Ecuador

Buenos dias,

Ja ja we leren al een beetje Spaans … gaat wel lekker door onze Frankrijk ervaring.

Vrijdag en zaterdag hebben we Quito verkend:

• de oude stad,
  • de kerk “la Compania de Jesus” welke aan de binnenkant helemaal met bladgoud is belegd, indrukwekkend (helaas mochten we er geen foto’s maken),
  • museo de la Ciudad, waar we een indruk opdeden van het leven in Ecuador door de jaren heen en natuurlijk …
  • de Teleferico, een kabelbaan naar 4100m met een prachtig uitzicht over Quito en omstreken!

Zaterdag t/m dinsdag hebben we van Otavalo genoten, echt genoten want het is een super stadje met een geweldige “indigenous market” met mooie gewoven kleden ed en aplaca truien en sjaals (maw Petra heeft lekker geshopt :)).

Meteen toen we zaterdagavond aankwamen met wat mensen van het hostel rond een groot kampvuur gezeten, erg gezellig. Zondag een beetje rondgestruind in Otavalo, een verademing vergeleken met Quito waar je de hele tijd op je spullen moet passen. Maandag hebben we een wandeling van 14 km (!) gemaakt rond het meer van Mojando, een vulkaanmeer op ongeveer 3000 meter hoogte. Het was geweldig, we hebben besloten dat we zulke trekkings meer gaan doen tijdens onze reis! Weer stegen we tot 4000 m.

Vandaag gaan we naar een waterval in de buurt en vanmiddag vertrekken we richting Cuenca voor het huwelijk van Lars & Doris.

Leuk om al jullie reacties te lezen, dank jullie wel!

Een paar foto’s vind je hier (kies diavoorstelling, daarna F11).

Hasta luego!

Paul & Petra

1. Gerrit:
    Hoi P&P,

Leuk te horen en te zien wat jullie zoal doen aldaar. Ja, we kijken mee hoor en hadden de mooie bladgoudenkerk (1.00kg) al gespot. Ik hoorde idd vandaag van iemand dat je (in heel zuid amerika) goed op je spullen moet passen (geld/bagage). Maar verder wat een mooie natuur zeg, heerlijk om dat te zien (en te ruiken ;-). Doe de friends maar de groeten met de trouwerij.

Grtz GM
  2. Joy:
    11 augustus 2009
    Pe, wat zie je er toch gelukkig uit! Super! Kus joy
  3. Sini Kool:
    11 augustus 2009
    Leuk dat jullie de draad al zo te pakken hebben. Nogmaals geniet ervan.

Groetjes,

Sini
  4. Sigrid:
    11 augustus 2009
    Wat gaaf ziet het er allemaal uit zeg!!! Goed om te lezen ook dat jullie je nu al prima vermaken :-)
    Hoop dat de hele reis zo blijft. Veel plezier met de bruiloft. Hoop snel weer wat te lezen,

groetjes Sigrid
  5. Leny Disse:
    11 augustus 2009
    Wat een mooie foto's,! Wat een mooie blauwe luchten, dat zal ook wel komen door de ijle lucht. Ja, dat zullen jullie wel voelen met lopen, jullie krijgen een ijzersterke conditie, als je dat vaker wil gaan doen, en dan 's avonds zo'n kampvuurtje! Wow.
    We volgen het mee in de insight guide! Al dat bladgoud heb ik zondag ook gezien! Weliswaar op papaier, jullie in het eggies: that's the difference!! Keep on going, dan hebben wij leuke verhalen om te lezen!Liefs maake
  6. Leny Disse:
    11 augustus 2009
    Van Oma ook de groetjes, ik heb het Ecuador boekje meegenomen en er staan ook allemaal fotos in vanwaar jullie nu zoal geweest zijn, dus ziet ze het ook, als er voldoende foto's zijn, zet ik het op de laptop en laat ik het haar zien, ze wil precies weten waar jullie zitten! Bye
  7. Oma Driegen:
    12 augustus 2009
    ik geniet van jullie verhalen en Foto". Fijn om zo met jullie mee te reizen de ver binding was slecht maar ik geniet hier ook van hoor doe maar geen moeite veel plezier op de bruiloft wens ze ook van mij het allerbeste toe heel veel liefs van oma janny
  8. Niek en Jacqueline:
    12 augustus 2009
    Prachtig wat jullie ons laten zien. Wat zullen jullie genieten.
    Kunnen jullie bij de volgende fotoserie ook de geuren erbij doen, vooral van die kruidenmarkten?
    Liefs van N&J
  9. joke brummelkamp-van de wiel:
    13 augustus 2009
    Hallo paul en petra,

Heel leuk om jullie verhaal met foto's te lezen.
    Het ziet er daar fantastisch uit.
    Afgelopen maandag is het zwemmen in de Blinckert weer begonnen.
    Het was erg rustig zo zonder jullie. Ook was het sfeerzwemmen,
    de verbouwing was nog niet helemaal afgerond, en daardoor was er geen verlichting. erg gezellig.
    Geniet van jullie reis, want dit doe je maar een keer.
    Fijn dat we mogen meegenieten.
    groeten joke brummelkamp
  10. joop Paardekooper:
    14 augustus 2009
    Hoi P en P hoewel de foto boven de blog suggereerd dat jullie met een bootje de fantastiche reis ondernemen is jullie droom uitgerust met metalen vleugels .
    geniet ervan en laat je dragen door de wind

groet Joop
  11. Eva:
    17 augustus 2009
    Hey berggeiten,

Ben jullie nauwkeurig aan het volgen in mijn knisperverse atlas. Kan alles tot nu toe goed vinden. Net alsof ik er dan ook een beetje bij ben... Hier alles zijn gangetje. Iete groeit als kool. Morgen weer naar het consultatiebureau. We doen dan een voorspelling hoeveel ze gegroeid is. Vorige keer zaten we er allebei heel erg ver naast. (was veel en veel meer) Dus ik weet het niet meer zo goed. Kan geloof ik geen fotootje toevoegen. Komt dan wel.

Lieverds, dikke knuffel en zie uit naar het volgende verhaal

Eva
  12. Lyda en Cor:
    18 augustus 2009
    Hallo hoogte wereld reizigers
    Wat een schitterende foto's. Als jullie terugkomen kun je gelijk doorstomen naar de vervolgcursus voor bergbeklimmer en ervaringsdeskundige op het gebied van wijdse uitzichten. Fijn dat jullie het goed hebben en zo ondernemend zijn geniet ervan.

Doei Lyda en Cor
  13. Maddy:
    22 augustus 2009
    Hallo P & P
    "Reizen" J & J nog een stukje mee naar `t Zuiden?
    Ben echt heel benieuwd naar foto`s van het bruidspaar en natuurlijk ook naar foto`s van jullie.
    Google Earth geeft 28 grC. aan, dan kan de das en jas in de tas.
    lieve groetjes pa en ma uit Swiftercity
  14. Leny Disse:
    23 augustus 2009
    He P&P, we hebben weer genoten van de foto's en zijn heel benieuwd naar een trouwfotootje, van D. en L. of is dat te prive??
    Hebben jullie al Whales gespot , zeker in Quayaquil?
    we zijn benieuwd. De Watervalfoto's zijn prachtig. En we lezen over Riobamba in de Insight Guide en zijn helemaal bij!
    Veel plezier met de treintocht(bukken), dat moet een hele belevenis zijn, liefs maake