Wildcamperen in Nieuw Zeeland

28 januari 2010 - Jakarta, Indonesië

Wij wensen iedereen een gezond en vreugdevol 2010 toe! Nieuw Zeeland zit er alweer op en na een lange radiostilte hierbij de update.

Na 2 weken gezellig rondtouren met Paul’s ouders en genieten van de luxe van een grote camper en campings, stapten we over naar een Wicked busje. Ja ja (zwemmers uit Den Haag, hier komt ie …), Petra had dan eindelijk haar grafitti busje, genaamd Elvis. Helaas zelf geen bloemetjes op gespoten :) maar cool was ie wel (zie foto’s)!

Met onze Wicked gecampeerd in de bush bush, langs prachtige meren en mooie stranden. Douchen gebeurde in het meer (wel een beetje koud want vaak was het weer niet al te warm), koken deden we op de 1-pits, de wc vonden we in de bosjes en drinkwater bij de tankstations. Wat een vrijheid!

Vanuit het camperraam zagen we de mooiste dingen zoals het strand bij Cape Reinga (het meest noordelijke puntje), de hotwater beach, de gijzers bij Rotorua, het strand met kerst en oud & nieuw, het Abel Tasman park, de Franz Jozef gletsjer en de fjorden van Milford Sound, en nog veel meer. Ook zagen we mooie beestjes zoals de Jan van Genten, zeehonden, pinguins en Gloeiwormen. Enfin, de foto’s spreken voor zich.

We zijn nu ongeveer halverwege de reis en grappig genoeg kregen we van verschillende mensen de vraag hoe we ons voelen? En of het wel allemaal happy happy joy joy is? Nee dat is het niet altijd, ook op reis zijn we wel eens boos (bv als men ons exorbitante prijzen vraagt), of gefrustreerd (bv als wij de buschauffeur niet begrijpen en hij ons niet), of ongesteld (:)), of verdrietig (bv als Petra vriendinnetjes of broer mist). Daarentegen voelen we ons in 99,9% van de tijd zen. We hanteren (en oefenen) de mantra “alle gedachten mogen er zijn, laat ze komen en gaan, geef er alleen geen aandacht aan”. Dus 99,9% van de tijd is wel degelijk happy happy joy joy, want we doen leuke dingen, zien prachtige dingen en halen voor de rest zoveel mogelijk onze schouders op. Bij deze de foto’s van Nieuw Zeeland met als thema happy happy joy joy.

Nu zijn we in Indonesie, heerlijk om hier weer te zijn! In de volgende update onder andere de pracht van de Borobudur en het trieste verhaal van de modderoverstroming in de buurt van Surabaya. Sampai jumpa!

Groetjes P&P

PS Wij vinden het echt super om jullie reacties en emails te krijgen, thx daarvoor!

1. T & K:
    Hé P&P,

afgelopen weken de mooie foto's hievan gezien... tjah... ik denk dat we alle superlatieven al gehad hebben. Het blijft prachtig en super-mooi om al dat 'werelds' schoon te zien :)

Laat het vervolg maar komen!! :D

Groetjes,
    Tom & Karolien
  2. Nienke:
    28 januari 2010
    Ik geniet elke keer weer van jullie verhalen en supermooie foto's. Toevallig net weer de hele trilogie van "lord of the rings" gezien, wat is opgenomen in N-Z. Nu zie ik dat het er echt zo mooi is en dat de film dus niets heeft aangedikt.

Veel plezier in Indonesie en laat ons z.s.m. weer meegenieten.
  3. Liron:
    28 januari 2010
    Geweldig land NZ. Je vind er echt alles van het strand tot aan de ijs gletsjers. De foto's spreken idd voor zich.

Halverwege de reis, nou voor ons lijkt het wel alsof jullie al jaren op reis zijn. Maar voor jullie nu ff lekker genieten in Indonesie.

Ciao ciao,
    Liron
  4. ineke kopuit:
    28 januari 2010
    lieve schatten, wat een veelheid indrukken en belevenissen! Wat zal het leven saai zijn als jullie weer terug zijn in ons kikkerlandje.
    Geniet, geniet en geniet.
  5. elly:
    Hallo Petra en Paul,

Ook voor jullie het allerbeste in 2010.
    Wij genieten van de foto's en verwachten natuurlijk gauw (hmm) een vervolg.
  6. Oma Driegen:
    28 januari 2010
    lieverds wat leef ik met jullie mee leuk dat je bij Atie was ze heeft me gebeld dat ik lieve kinderen en kleinkinderen had en of jullie weer goed waren over gekomen Jen M en jullie reis of dat verder goed ging
    Ze had het fijn gevonden dat jullie er waren.Hier is alles goed veel plezier in Indonesie.pas goed op je beiden een dikke pakkerd van oma
  7. Leny Disse:
    Hallo lieverds,
    Met buiten een ijzel/hagel/sneeuwbui, waardoor het binnen de minuut weer een witte wereld is schrijf ik jullie binnen even een reactie:
    Wat heerlijk weer een verhaal te lezen, ook al wisten we dat jullie het geweldig hadden in NZ, nu dit te lezen met de foto's erbij, is het weer heerlijk ontspannen en meereizen voor ons!
    En wat prachtig nu in Indonesie, wat is dat Borobudur groot zeg, imposant. Ga door met de 99,99% genieten, dan hou je het wel vol. Liefs uit een kouder land: NL.
  8. Eva:
    Hey you!

Heb je 't al gehoord, Peet? Ik heb met je vader gedanst!!! Afgelopen zaterdag hadden een verrassingfeest voor papa. Hij is nu 60. Was echt een ouderwets lekker feest. Veel dansen, iedereen was verkleed onder het thema Tina Turner. Naomi, Herbert, Marcel en ik hebben een nummer van Tina geplayback met een eigen gemaakt dansje erbij. De mannen ook in te korte rokjes en allemaal met fantastische pruiken. Geweldig!! Heb nog geen foto's, maar die volgen dan wel. Kortom een dolle boel waar we ook nog veel napret van hebben gehad. De voorpret kon al niet meer stuk. Elke zondag oefenen met zijn vieren. Box aan de kant en dansen in de kamer. Iete keek haar ogen uit. Naomi zei nog: hoop dat ze er niks aan over houdt om ons elke keer zo te zien dansen en met die rare kleren. Straks denkt ze dat dat normaal is. hihihihihi
    Verder gaat het ook allemaal vooruit. Ik werk telkens wat meer, heb een nieuwe fysio, met iete gaat het super de puper! Ze heeft gisteren haar tweede tandje gekregen, is dinsdag voor het eerst gaan kruipen (gek op de stereo.... zoals alle kindjes) en ze is helemaal wild van het hobbelpaard dat naomi haar heeft gegeven. Met het huis schiet het niet op, maar dat is nou eenmaal zo. Het heeft ook veel gevroren, dus konden we niet verder met de schuur. Moesten toch ook wachten tot 10 feb. Aanvraag lag ter inzage, zodat de omgeving het in kon zien en eventueel bezwaar kon gaan maken. Duurt 6 weken! Duurt maar en het duurt maar. Uiteindelijk zal het goed komen. Misschien hebben we wel een schuur al jullie terug zijn. Wordt geïsoleerd, dus als je omhoog zit kun je daar altijd nog tijdelijk bivakkeren... hihihihi
    Fijn om weer wat van jullie te horen. Begon het wel te missen. Lijkt met heel apart om een kerst te hebben in een land waar het meer op zomer dan op winter lijkt. Alhoewel je dan niet in je bikini hebt kunnen liggen. Wij waren gewoon heel braafjes thuis. Was even afwachten hoe het met iete zou gaan. De week ervoor elke keer als we vuurwerk hoorden al grapjes met haar gemaakt. Zeiden we PANG PANG. En dan ging ze heel hard lachen. Om 12 uur is ze wakker geworden en hebben we met zijn drietjes voor het raam naar alle glittertjes en lichtjes gekeken. Ze vond het prachtig. Als je dan PANG PANG zei vond ze het geweldig. Gelukkig maar. Mama (ik dus) maakte zich weer eens drukker dan iete....

Hey, liefies, 2010 wordt sowieso een topjaar. Heb ik besloten en gaan we helemaal voor. Wens jullie ook nog heel veel mooie herinneringen en hoop dat jullie eenmaal terug aan een hele mooie andere reis mogen beginnen.

Heel veel knuffels,
    Marcel & Eva + iete
  9. Henk R:
    29 januari 2010
    Deze foto's zat ik dus al even op te wachten. Voor mijn gevoel gewoon thuiskomen. Alle plekjes op de foto's zijn zo'n beetje te traceren. Ik zie ook dat jullie het geweldig naar de zin hebben. Bericht deze week hier in het nieuws: De Maories die in Nieuw Zeeland voor je optreden met zang en/of dans, zijn europeanen die daarvoor ingehuurd worden. De Maories in Nieuw Zeeland zijn n.l. te lui en niet geinteresseerd om deze optredens te verzorgen.
    Groeten uit koud en nat Leerbroek

Christien en Henk Rijneveld
  10. Joy:
    Lieve Peetje, zomaar even een dikke kus en knuffel! Joy
  11. Gerda&Ben Vergouw:
    30 januari 2010
    dag P&P

Ook leuk! Prachtige foto's.
    We zijn op dit moment dus ongeveer "tegenvoeters".

groeten uit Suriname

Gerda&Ben
  12. Kim:
    31 januari 2010
    Hallo P&P,

Met steeds meer spanning jullie verhalen gelezen. Het komt er voor ons nu ook bijna van.. Huis aan het opmaken voor de verhuur en ik kijk iedere keer goed naar de kleren die jullie dragen op de foto's, zodat ik kan uitvinden wat we zoal moeten meenemen. In het zwembad is iedereen nog steeds blij als Paul niet meedoet met waterpolo (haha). Nee hoor jullie worden gemist en hadden het er vorige week over dat jullie alweer 6 maanden onderweg zijn. Vorige week Jos zijn verjaardag gevierd en uiteraard hard gezongen. Paul jij ook nog gefeliciteerd hè.
    Als jullie nog tips heben voor ons dan hoor ik het graag. heel veel plezier en geniet! Liefs Kim en en natuurlijk ook de groetjes van Bas
  13. Kim:
    31 januari 2010
    PS.. naast dat we naar jullie kleren kijken natuurlijk ook genoten van de mooie landschappen, beestjes en blije gezichten! Jullie hebben hele mooie plaatjes geschoten!
  14. Elga:
    2 februari 2010
    Wat een geweldige reis maken jullie zeg. Fijn dat ik mag meegenieten op afstand.
  15. elly:
    5 februari 2010
    Hallo Petra en Paul,

Keek net even op de mail en awel luitjes er was alweer een reisverslag. Genoten van het verhaal en de prachtige foto's.

groetjes Elly en Henk